Bedrijfsfeest op werk: zo maak je er een succes van

18 Sep 2023

Bedrijfsfeest op werk: zo maak je er een succes van

De vakanties staan voor de deur en dat betekent dat er een feestje gevierd mag worden. Vanuit je werk kan dit natuurlijk met het hele bedrijf: een bedrijfsfeest met al je collega’s om de zomer in te luiden. Vier je een groot event en wil je deze tot een succes maken? Daar zijn natuurlijk wel een aantal zaken voor nodig, zeker als je het een beetje groots wil aanpakken. Ben je een eventplanner of een werknemer van het bedrijf dat het feest organiseert? Hier lees je meer over wat er nodig is om het bedrijfsfeest goed te organiseren. 

Artiesten 

Een leuk feest kan niet zonder muziek. Op een verjaardag kom je weg met een Spotify playlist, maar als je een feestje viert met een paar honderd man, heb je wel meer volume nodig. Het leukste is om een (bekende) artiest inhuren om op te treden. Bedenk wel goed welke typen mensen je voor je hebt werken en wat dan een leuke artiest is. Met een jong personeelsbestand is het leuk om een dj in te huren. Werken er oudere mensen, vraag dan een populaire zanger(es). 

Eten en drinken 

Bij een goed georganiseerd bedrijfsfeest horen hapjes en drankjes. Regel vooral de biertap of de cocktailbar, want morgen hoeven de mensen toch niet te werken. Bij het biertje of de cocktail horen natuurlijk hapjes, zoals (vegetarische) bitterballen of andere snacks. Duurt de avond iets langer, dan kun je daarnaast kiezen voor catering met een uitgebreide maaltijd. Indonesisch, Surinaams of een lopend buffet met verschillende gerechten vallen bij iedereen in de smaak. Wordt de bar bediend en zijn er meerdere gesloten kasten, dan kun je die snel openen door sleutellabels aan de bos te hangen. Zo kun je de verschillende voorraadkasten uit elkaar houden. 

Locatie met garderobe 

Als je het feest in het bedrijfspand organiseert, dan kent iedereen wel zijn plek om een jas of vest op te hangen. Als je een externe locatie huurt, dan is het wel zo netjes om te zorgen voor een aparte garderobe. Om er zeker van te zijn dat iedereen aan het einde van de avond zijn jas en tas terugkrijgt, kun je het beste lootjes kopen met een volgnummer. Van deze lootjes zijn twee exemplaren. Eentje gaat op de hanger en de ander is voor de persoon van wie de jas is. 

Versiering 

Een kale zaal nodigt vaak niet uit tot dansen, dus zorg dat je de zaal leuk versiert. Dat fleurt het feest flink op. Regel je een themafeest, kijk dan goed welke decoraties daarbij passen. Met alle bovenstaande elementen wordt je feestje een gegarandeerd succes!